יום שישי, 15 ביולי 2011

טרנטינו בטהראן




אני אוהב לשמוע מוזיקה פרסית מהתקופה של לפני המהפכה, בתקופה של השאה הייתה מגמה בתרבות ששאפה להדמות למערב אבל ידעה לתת כבוד למורשת. מכיוון שהמערב באותה התקופה היה מגניב לגמרי, התוצאה במוזיקה היתה מעניית מגוונת ואחרת.
לפני כמה ימים חגגנו במשפחה את היומולדת שמונים של סבא שלי, ברור שבחרתי לשים כפסקול את המוזיקה הזאת. אבל אם הייתי יכול, הייתי שם הרבה שירים שנמצאים כאן כפסקול לסרט של טרנטינו.
אז יש כאן שני אוספים מאותה התקופה, הראשון מתמקד במוזיקת גאראג' סרף ורוקאבילי ואילו השני יותר בקטע של הפ'אנק. לפעמים הקטעים אינסטרומנטלים, לפעמים הם קאברים באגלית, לפעמים קאברים בפרסית ולפעמים סתם שירים בפרסית שהם ממש לא סתם.
וככה לתזכורת, גם האוסף <הזה> כבר פורסם כאן

אז הנה טעימות מהראשון:





הורדה, סטרימינג לכל האוסף

והנה טעימות מהשני:



הורדה

תגובה 1:

  1. איזה מגניב. רוקבילי איראני. האמת שדוד שלי היה באירן בתקופת השאח מטעם העבודה ומהסיפורים שלו, היה שם מדהים. היום אי אפשר לדעת מה יקרה שם בתחזית שבועית או יומית אפילו.

    השבמחק