יום חמישי, 27 בינואר 2011

לוייד מילר

בעודי יושב ומחכה כל בוקר לדליפה של צ'ייס אנד האנטר, מתעלם מההתרעות שהם יהפכו למיינסטרים, מפנים שהם ייכנסו לגלגלץ ויודע ששוב אני אוכל להגיד לכולם "אמרתי לכם" (ויש לי הוכחה בפייסבוק עם תאריך של לפני חודש לזה), החלטתי לתת פה הפנייה לאלבום שכבר שנה אני שומע אותו באהבה גדולה אבל אין לי אפילו התחלה של לקסיקון כדי לדבר עליו.
לוייד מילר היה גאון. זה הצלחתי להבין. הוא עשה שילובים עדינים בין ג'אז למוזיקה אוריינטלית בשנות השישים והשבעים ואפילו עבר לגור באיראן לתקופה ארוכה, בה קיבל תואר דוקטור למוזיקה פרסית. לוייד היה סלב באיראן עם תכנית טלויזיה משלו ואנשי התרבות העריכו אותו שם מאוד.
שתי גושפנקאות יש לי לאיכות של הבחור, והייתי צריך אותן כי כמו שאמרתי, אין לי מושג בג'אז, כל מה שאני יודע זה שכיף לי לשמוע את זה. פעם אחת כשהשמעתי אותו בהודו בא ושאל אותי מישהו שלמד באקדמיה בירושלים ומנגן באס מי זה שמנגן, הוא אמר שזה גאוני והוא לא מבין איך הוא לא שמע עליו. גושפנקא שנייה היא המורה של חבר שלי לפרסית שטענה שאין כמו לוייד מילר.
אני אשמח לדעת אם גם מוזיקה שיוצאת קצת מהאיזור של האינדי והאלקטרוני מעניינת אנשים כאן, אז תגיבו בכיף...
אתר , מייספייס, הורדה

2 תגובות:

  1. עוד אחד שמשלב מזרח ומערב הוא זיאד רחמני (נדמה לי שככה קוראים לו) היו לי פעם כמה קטעים שלו ולצערי לא הצלחתי לשים יד על האלבום השלם. אם אתה מצליח להשיג, אני ממליץ.

    השבמחק
  2. תיקון, זה השם הנכון Ziad Rahbani

    השבמחק